Assalamualaikum... Anda Sedang Melayari Blog Berkat Islam... Terima Kasih Kerana Melayari Blog Ini... :)

Khamis, 25 Ogos 2011

Kesayuan Di Hujung Ramadhan


Mungkin ini yang terakhir buatku,
Tiada lagi pertemuan dengan Ramadhan,
Tiada lagi kenangan yang akan dicoretkan,
Tiada lagi peluangku bertasbih di dalamnya,
Tiada lagi kisah Ramadhan akan datang,
Mungkin tangisku ini,
Mampu melengkapkan Ramadhan terakhirku.

Selamat tinggal Ramadhan...

Inilah perasaanku sekarang meniti hari-hari terakhir dalam bulan yang penuh barakah dan ajaib ini. Walaupun baru bertemu dengan Ramadhan namun perpisahan ini harus dilalui dan diredhai walaupun berat rasanya hati untuk membiarkan ia berlalu pergi. Banyak kisah yang berlaku di dalam hidupku dalam Ramadhan 1432 Hijri. Dan ia sedikit sebanyak memahamkan aku tentang apa itu Islam yang harus aku fahami sejak aku menjadi seorang Islam yang Mukallaf. Alhamdulillah, kerana Allah telah aturkan aku bertemu dengan Ramadhan yang penuh keinsafan dan rahmat yang tidak terhingga banyaknya. Ya Allah aku pohon keampunan hanya dariMu kerana tiada selain engkau yang mampu aku memohon keampunan.

Alhamdulillah, kerana menjadikan Ramadhan kali ini yang terbaik pernah aku alami setakat ini dan yang akan ku ingati sehingga aku menghembuskan nafas aku yang terakhir. Semoga semua perasaan ini tidak hilang dan pergi begitu sahaja. Amiinn.

1 ulasan: