Assalamualaikum... Anda Sedang Melayari Blog Berkat Islam... Terima Kasih Kerana Melayari Blog Ini... :)

Khamis, 10 Mac 2011

Dunia Semakin Ke Penghujung




Lihatlah dunia hari ini.
Peperangan dimana-mana sahaja, negara menjadi porak-peranda, pembunuhan di depan mata, bencana alam. Tidakkah kamu melihat ini sebagai satu tanda? Setiap perkara yang berlaku ada sebabnya. Allah mahu manusia berfikir. Adakah amalan kita sudah cukup? Apakah kita sudah bersedia bertemu dengannya? Berapa banyak dalam hidup ini kita melakukan maksiat? Berapa banyak kita berpaling dari ayat-ayat kalamullah? Berapa banyak kita melanggar dan membantah hukum ALLAH?

Masih belum terlambat untuk kita berubah. Bersyukurlah, mungkin ini ialah masanya kita berubah. Fikirlah kenapa Allah mengaturkan supaya saudara dan saudari membaca penulisan ini? Allah Maha Penyanyang. Berubahlah dan bersyukur kepada Allah. Kerana sebaik-baik manusia di antara kamu ialah yang sentiasa bertaubat setelah melakukan kesalahan.



Mulakan dengan buku hidup yang baru. Keislaman kita bukan hanya nama, isikanlah ia dengan maksud yang mendalam. Sesungguhnya ia adalah yang terbaik. Keislaman yang disertai dengan Keimanan dan Ketaqwaan akan membawa kita ke syurga, tempat sebaik-baik tempat kembali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan