Assalamualaikum... Anda Sedang Melayari Blog Berkat Islam... Terima Kasih Kerana Melayari Blog Ini... :)

Jumaat, 5 Ogos 2011

Kerinduanku Ramadhan




Hampir setahun telah berlalu, telahku tinggalkan Ramadhan yang lepas dengan penuh kenangan yang pahit mahupun manis. Teringat kembali aku habiskan Ramadhan yang lalu tanpa memikirkan betapa berharganya setiap detik masa Ramadhan yang berlalu tanpa mengambil setiap kelebihan di dalamnya. Tapi hari ini Allah telah memilih aku dalam kalangan hambanya untuk menikmati Ramadhan pada tahun ini. Alhamdulillah, aku bersyukur kepadamu Ya Allah atas pemberian yang sangat berharga kepada diri insan yang kerdil ini. Ramadhan kali ini aku ingin penuhinya dengan tunduk, taat, sujud kepadaMu Ya Allah. Diri ini amat hina, dan tidak layak untuk masuk ke syurgaMu tetapi aku tidak sanggup diazab olehMu. Aku menadah tangan semoga dosa-dosaku yang lepas diampunkan dan memohon keredhaanMu untuk hidup diatas dunia ini. Aku pohonkan agar Ramadhan yang sedang aku alami adalah yang terbaik dalam hidupku. Yang paling baik aku pernah persembahkan kepadaMu dan aku pohon agar jangan Kau palingkan hati aku dari beriman dan taat kepadaMu. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan